Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi Doğa Bilimleri Merkezi

PROJE BİLGİLERİ

  • Proje Adı:
    Doğa Bilimleri Merkezi
  • Lokasyon:
    İst. Özel Saint-Joseph Fransız Lisesi
  • Mimar:
    Emre Okullu
  • Aydınlatma Uygulaması:
    Ukon Aydınlatma
  • Kategori:
    Müze
  • Fotoğraf:
    Kaan Verdioğlu

Türkiye’nin Faunasına Işık Tutmak:

Moda’da Saint Joseph Lisesi içerisinde yer alan Doğa Bilimleri Merkezi, 140 yıllık bir çalışma ile derlenen zengin bir koleksiyonu sergilemektedir. DBM ile lisenin yüzyıllardır arşivinde bulunan hayvan, fosil, mineral ve bitki koleksiyonlarının önemli bir kısmı sergilenme imkanı bulmuştur. Türkiye’nin en zengin fauna koleksiyonu olma özelliği taşıyan müzedeki bu koleksiyon, Osmanlı Sultanlarından alınan izinler ile oluşturulmuştur. On binlerce hayvan çeşidinin farklı tekniklerle korunup, doldurulup sergilendiği merkezde günümüzde Anadolu'da ve dünyada tamamıyla soyu tükenmiş türler de mevcut.

Dört yıl süren çalışmalar sonucunda 19.yüzyıldan başlayarak bugünlere dek zengin ve titiz bir arşivleme çalışması gerçekleştiren Saint-Joseph Lisesi yetkilileri; doğa bilimleri uzmanları ve restoratörlerinin desteğiyle bugünkü görüntüsüne kavuşmuştur.

Bu koleksiyonlar 10 ayrı bölümde sergilenmektedir:

Paleontoloji ve evrim galerisi
Omurgalılar galerisi
Sualtı yaşam galerisi
Kuş galerisi
Orman hayatı galerisi
Egzotik galeri
Canlı yaşamı galerisi
Tarihsel galeri
Böcek, yumurta, tohum ve bitki galerisi
Çiftlik kuşları galerisi

Giriş bölümünde bulunan Paleontoloji ve Evrim galerisinde modern insanın evrimini simgeleyen maskların bulundu sergi kutuları yer almaktadır. Bu alan da aynı zamanda tarih öncesi fosil kalıntıları ile taş devrinden kalma el aletleri sergilenmektedir. Evrim galerisinde vurguyu arttırmak amaçlı noktasal yönlendirilebilir LED spotlar kullanılmıştır. Genel mekânın loş bırakılarak objelerin kontrast ile ön plana çıkması sağlanmıştır.

Çeşitli hayvan gruplarına ait iskeletlerin sergilendiği Omurgalılar galerisinde 5400K ışık renginde ayarlanmış aydınlatmalar, ziyaretçilerin karanlıktan aydınlanmaya doğru olan yolunda yardımcı olmaktadır.

Sualtı Yaşam Galerisi; İstanbul boğazına artık uğramaz olan yunuslara, Sarayburnu’nda yakalanan Akdeniz fokuna, kırlangıç, sini kaplumbağası, köpekbalığı, balon balığı gibi türleri azalan canlıların yanında balık pazarı betimlemesi ile sergilenen diğer türlere ev sahipliği yapmaktadır. Mekânın zemininde sergilenen deniz kabukları mavi –beyaz tonlarında renk değişimli LED’ler ile aydınlatılarak deniz olgusunun altı çizilmiştir.

Kuş Galerisi DBM’nin en zengin galerisi olma özelliğini taşımaktadır. Karga familyası, su kuşları, yırtıcılar ve göçmen kuşlar sergilenmektedir.

Orman Hayatı Galerisinde aydınlatma konsepti de gündüz ve gece yaşamını temsilen doğal gün ışığının değişimi simüle edilecek şekilde oluşturulmuştur. Düşey plandaki yuvarlak ışıklı gergi sistemleri ile yapay olarak gün ışığı etkisi oluşturulurken, tavanda bulunan spotlar ile de bu döngü desteklenmiştir. Gece hayvanları, farklı bir gece senaryosunda aydınlatılırken bu esnada gündüz canlıları loşlaştırılarak, geri planda bırakılmıştır. Mekânda kullanılan gobo-projektörlerin bir ışık oyunu ile oluşturduğu ağaç siluetleri sayesinde mekânın algısına vurgu yapılmıştır.

Tüm müze genelinde, sergilenen ürünlerin eşsizliği ve hassaslığı göz önünde bulundurularak, UV ve IR ışınları yaymayan aydınlatma elemanları yanında, tüm bu farklı renk tonlarını verebilen bir teknoloji içeren LED ray spotları kullanılmıştır.

Sıcaktan-soğuğa (2700-6500K) beyaz ışığın mevcut tonlarını verebilen bu yönlendirilebilir ray spotları sayesinde eser çeşitliği etkin bir şekilde vurgulanabilmiştir.

HABERLER

YKKS KENTE BİR AÇILIM

YKKS KENTE BİR AÇILIM

“YKKS Kente Bir Açılım”, Yapı Kredi Kültür Sanat (YKKS) binasının yeniden inşa sürecinin ve tasarım konseptinin ardında yatan hikâyeleri anlatıyor.

IŞIĞIN PEŞİNDE 25 YIL

IŞIĞIN PEŞİNDE 25 YIL

1995 Yılından itibaren ’mimari aydınlatma’’ konusunda çalışmalarını yürüten Uygar Sakarya, ışığın peşinde geçen çeyrek yüzyıllık çalışma hayatı içerisindeki motivasyonunun, ışığa ve...

ÇATALHÖYÜK ZİYARETÇİ MERKEZİ

ÇATALHÖYÜK ZİYARETÇİ MERKEZİ

UkonStudio, mimari tasarımı Teğet Mimarlık tarafından yapılmakta olan Konya Çatalhöyük Ziyaretçi Merkezi Projesinin aydınlatma tasarımı sürecine başladı.